-
részvétel az egyetem campusfejlesztésében
-
részvétel a MOME jövőképének kidolgozásában
-
egyetem társadalmasítási stratégiájának kidolgozása
-
design szakértői feladatok ellátása az építészeti tervpályázat és a teljes campusfejlesztés során (2014-2019)
-
campusfejlesztéssel kapcsolatos kiadványok kitalálása, megvalósítása
-
campusfejlesztéssel kapcsolatos programok és kurzusok indítása
-
MOME arculatfejlesztési, szignalizációs és kommunikációs munkáinak irányítása
-
részvétel az egyetem campusfejlesztésében
-
részvétel a MOME jövőképének kidolgozásában
-
egyetem társadalmasítási stratégiájának kidolgozása
-
design szakértői feladatok ellátása az építészeti tervpályázat és a teljes campusfejlesztés során (2014-2019)
-
campusfejlesztéssel kapcsolatos kiadványok kitalálása, megvalósítása
-
campusfejlesztéssel kapcsolatos programok és kurzusok indítása
-
MOME arculatfejlesztési, szignalizációs és kommunikációs munkáinak irányítása
Magyar Design Évkönyv
főszerkesztő − projektvezető
2014, 2015
A Magyar Design Évkönyv ötletgazdájként, kezdeményezőjeként és főszerkesztőjeként meg-győződésem volt, hogy
az évkönyvek kiadása
az egész hazai design szakma érdeke.
A szakmai közösség évtizedes adósságát rendező szakkönyvek strukturált képet adtak
a hazai folyamatokról, amelyet komplex módon eddig egyetlen hasonló kiadvány sem próbált értelmezni.
-
főszerkesztés, projektvezetés, teljes projektmenedzsment
-
szócikkek, elemzések és szövegek írása
-
közreműködők (szerzők, fordító, grafikus, fotós, korrektor és nyomda) kiválasztása, irányítása
-
honlapfejlesztés
-
pályázatok írása
-
kommunikációs feladatok
A Magyar Design Évkönyv 2013 és 2014 hiánypótló munkaként a designszakma több évtizedes adósságát rendezte: összegző módon, koncentrált formában foglalkozott a kortárs magyar design eredményeivel és jelenségeivel, ugyanakkor kétnyelvűsége folytán lehetővé tette, hogy Magyarország emelt fővel léphessen be a nemzetközi párbeszédbe.
Egyrészt a kiadványok elején található esszéken keresztül elemeztük a releváns hazai jelenségeket, másrészt speciális, a világ nemzetközi trend-jeit is figyelembe vevő tematika/hívószavak mentén strukturáltuk az adott év kb. 130 alkotását és projektjét. Természetesen a könyv nem szektorikusan / anyagelvűen közelített az egyes tervezői irányokhoz, így szerepe volt abban is, hogy a segítse a designnal kapcsolatos új fogalomhasználat és szemlélet meghonosítását, a szakmabeliek és a nagyközönség körében egyaránt. Az eredmények összegzése, kommunikálása és terjesztése mindenképpen növelte a szakma presztízsét és erősítette a design iránti bizalmat, vagyis a design társadalmi integrációját, akár a szakmapolitika jövőjét befolyásoló döntéshozókról, akár laikusokról volt szó.
A MOME által kiadott évkönyvek egyértelmű üzenete volt, hogy az egyetem egy olyan szellemi műhely, amely nemcsak napi gyakorlata révén alakítja a hazai designéletet, de a saját partikuláris érdekein túllépve felelősen gondozza is azt, mint a designszcéna legerősebb és legtudatosabb, tehát megkerülhetetlen szereplője. A yearbooknak nem az volt a célja, hogy az adott év magyar designéletének valamennyi szereplőjét regisztrálja és dokumentálja, sokkal inkább tematikus válogatásról kell beszélnünk, amelyben egymás mellé kerülhetett évközi hallgatói feladat, diplomamunka és professzionális termék. Természetesen nem pusztán a MOME eredményeire koncentrálunk, hanem
a magyar designélet egészére, így a társintézmények és a nem a MOMÉ-n végzett designerek alkotásai ugyanolyan súllyal szerepelnének
a kiadványban, mint a „saját” termés, sőt, a külföldön élő magyar tervezők sem kerülnék el a figyelmünket. Merítésünk tehát a lehető legmélyebb, fókuszunk a lehető legszélesebb volt.
A Magyar Design Évkönyv két kötetét Katyi Ádám grafikus tervezte.